Velkommen i Skærbæk Kajakklub

Skærbæk Kajakklub er placeret ved en af de bedste kajakfarvande i Danmark. Den smukke placering på pynten ved Børup Sande giver udsigt til Kolding Fjord, Stenderup, Fænø, Galsklint og Lillebælt.

Her er der mulighed for både stille roning langs kysten til både Lillebæltsbroen, Gudsøvig, Eltangvig og Kolding fjord. Eller er man, som mere erfaren kajakroer, interesseret i kryds af Lillebælt, ture langs Fyn eller til avanceret leg i strømmen og bølgerne, så er Skærbæk stedet.

Klubben er ikke en konkurranceklub, men fokusere på aftens- og dagsture i området. De fleste ror i havkajakker, men der er også god mulighed for at få fart i kajakken i en af klubbens turkajakker eller surfski.

Vi har en kajakgarage med ca. 40 klubkajakker. Vi skelner ikke mellem kajakker til undervisning og til erfarene kajakrorer. Alle benytter samme høje standard af kulfiber- og glasfiberkajakker, som vi er meget stolte af i klubben.

Klubben er aktiv hele året. Om sommeren er det dejligt varmt og maser af aktivitet. Om vinteren skal man bare klæde sig på efter forholdene og så har man Lillebælt for sig selv i kajakken.
Skærbæk Kajakklub | Mail: skkajakklub@gmail.com