Begynderkursus

Hvert år afholder Skærbæk kajakklub begynderkursus.

Formålet er, at give nye medlemer de fornødende færdigheder, så de sikkert kan ro alene langs kysten af Lillebælt.
Desuden giver det mulighed for at deltage på ture sammen med mere erfarende kajakroer fra klubben længere væk fra klubben.

Vi ønker at give det nye medlem så god og sikker en oplevelse som muligt, så derfor har vi følgende program:
  • Teoriaften med sikkerhedsregler, beklædning og klubbens daglige liv
  • En halv dag i svømmehal, hvor der bliver trænet vandtilvænning, kæntring i kajak, makker redning og selvredning i kajakken.
  • Ca. 8 aftener med roning i Lillebælt og træning i fremadroning, styretag, støttetag og redninger
  • Svømmeprøve i Lillebælt. Svømme 600 m med normalt rotøj og svømmevest.
  • 50 km roning
Når dette og de øvrige ting i uddannelsesplanen er gennemført tilfredsstillende bliver man frigivet til selv at tage en kajek og ro i Zone 2 om beskrevet i Sikkerhedsregler.

Klubben stiller det nødvendige sikkerhedsudstyr til rådighed: kajak, pagaj, spraydeck, pagajflyder og pumpe.
Du skal selv sørge for den nødvendige påklædning, som vi rådgiver dig om.
Skærbæk Kajakklub | Mail: skkajakklub@gmail.com