IPP3-træning

Træningen er for dig, som gerne vil lære flere færdigheder i havkajakken og flytte dig fra IPP2 til erfaren kajakroer.

Klubbens træning bygger på Dansk Kano & Kajakforbunds IPP3 havkajakkursus, se på forbundets hjemmeside. Mulighed for frigivelse til zone 3 er med i træningen.
Ud over dette pensum vil der blive fokuseret på forståelse af og udnyttelse af strømforholdene i Lillebælt.

Forudsætning: Du har været aktiv havkajakroer i det sidste år og et niveau der svarer til gennemført IPP2 havkajak med erfaring lig mindst 100 km i havkajak det sidste år. Hvis du er i tvivl, så kontakt en af instruktørerne.

Programmet de enkelte dage vil blive tilpasset vejret, så vi får mest muligt ud af det. Måske kører vi til anden kyst.

Vi vil opsøge vind, bølger og strøm i afpassede niveauer – IPP3 er i 5-8 m/s.

Der ud over vil der blive en endagstur til et andet rofarvand tilpasset vejret.

Svømmeprøve for begyndere – vi deltager selvfølgelig!:
 600 m svømning i åbent vand, iført kajaktøj (mellem badebroerne ved strandparken)